Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 31. august 2012

Bryllupsdag og naken-vasking...

Denne uka har Brannmannen og jeg hatt gleden av å fullføre nok et herlig år som gift - vi har hatt bryllupsdag!
Den store dagen var på onsdag, men når man er i besittelse av fire resultater av ungdommelig overmot, er det ofte enklest å feire hjemme.
Så vi feiret hjemme...i sofaen....med smågodt...og film...og mye armkrok.
 
Knagger fra Princess. Sjablonger fra Stoff og Stil.
 
Nå er ikke dette en blogg med aldersgrense, men jeg kan røpe såpass at stemningen bygget seg opp mot litt "voksnere aktivtiet" når filmen var ferdig.
 
Midt i filmen registrerer vi at 7-åringen er ute på do, uten at vi tenker mer over det.
 
Litt senere står vi på badet og stemningen er nær ved å nå bristepunktet (fnis) - klærne er en saga blott, tennene er pussa og alt er klart. Vi skal bare ta en bitteliten liten sjekk på gutta.
 
 
Brannmannen stanser brått i gangen utenfor soverommene og bøyer seg ned.
Det er våtte flekker over hele gulvet!
Ingen av oss skjønner noe som helst.
 
Noen minutter med iherdig detektiv-arbeid senere, begynner vi å forstå hva som har skjedd:
7-åringen har vært på do i søvne.
Rettelse: 7-åringen har tisset i søvne. På alle andre steder enn på do.
 
Dørlist beiset med interiøbeis og malt. Tørket av malingen før den var tørr. Sjablonger fra Stoff og Stil.
 
Han har vandret fra sitt rom, tisset bortover gangen, skvettet oppover veggen, på panelovnen og fortsatt inn til storebror på 8. Der inne har han kvittert med en svær våt flekk i teppet like innenfor døra.  
Deretter har han tumlet tilbake til sitt eget rom, klatret opp stigen til senga si og veltet med et brak på tvers i senga. Der fant vi ham, uten dyne og pute.
 
 
To nakne voksne fikk dermed plutselig hyrdestunden utsatt, og ett minutt senere satt Brannmannen på alle fire og gnikka febrilsk med en klut på teppet til 8-åringen med den ene hånda, mens den andre hånda trykket ut feminine, små sprut fra luftfriskeren han hadde funnet på badet. Mannfolk.
 
En av mine store laster i livet, er min altfor store lidenskap for situasjonskomikk.
I dette tilfellet resulterte det i at jeg stod i netto'n på gangen og moppet tiss og lo så jeg kunne ha tisset selv.
 
Midt i dette panikk-anfallet av renhold ved midnatt, våkner imidlertid 8-åringen fra sin dype søvn.
Han reiser seg halvveis opp i senga og øynene er fryktelig smale.
Han kikker på den nakne Brannmannen som sitter foran ham på alle fire, naken, og vasker teppet hans.
 
Det er 100% vantro i blikket hans.
Han kikker fra "vaskekona" og opp på klokka.
Vantroen stiger til 120%..
 
Det hjelper ikke mer at Brannmannen sier, med overdrevent mild og dette-er-ikke-noe-stemme:
"Bare sov du, lille venn, bare sov!"
(Yeah, right)
Med verdens mest uforstående fjes legger utrolig nok det lyse bustehodet seg ned på puta igjen.

Gammel planke med kjøkkenknotter fra Ikea
 
Samtidig med dette henger Hegemor hjelpeløst over moppe-stanga på gangen og prøver intenst å kvele mine hikst av latter og fryd over dette fantastiske øyeblikket som utspinner seg foran øynene mine.
Er det noe jeg ikke er god til, så er det å ikke le når jeg bare må.
 
Vi vasker videre mens vi ler så tårene triller og vi har vondt i både mage og ansikt, nakne og kravlende rundt på gulvet med fille og mopp.
 
Gang og teppe, vegg og ovn gjennvinner til slutt sin opprinnelige tørre tilstand, og jeg får med meg Brannmannens nakne kropp på bryllupsdagsfeiring, - om enn med en noe anderledes opptakt enn vi hadde tenkt;)
 
Nyt helgen og hverandre:)
 


14 kommentarer:

  1. hohoho! ;P
    prøver å ikke se det for meg...!
    for bare håpe gutta her ikke arver 'gå-i-søvne-og-tisse-hvorsomhelst'-genet etter pappa'n som har blitt stoppa i øyeblikket før han tissa på sin sovende storesøster når han var liten.. :-O

    SvarSlett
  2. hahahaha, er det mulig:)
    En fantastisk avslutning på bryllupsdagen ♥
    Gratulerer med den foressten:)

    SvarSlett
  3. tihi:))) lo så tårene trillet! Herlig:)

    SvarSlett
  4. Einig med deg, Janne. Herleg !

    SvarSlett
  5. Så vittig;);) Hærlig;)

    SvarSlett
  6. Du har en herlig og god fortellerevne. Misunnelig. Så morsomt dere har det. Glad for deg!!!!!!!

    SvarSlett
  7. Fantastisk gjenfortalt!!! Eg ler :) Gratulere med vel overstått dag ♥

    SvarSlett
  8. Du kan virkelig få folk t å se situasjonen, fantastisk:) *LER*

    SvarSlett
  9. Ler meg virkelig skakk her. Nesten så en kan "se" det for seg, selv om noen bilder ikke akkurat bør feste seg hos andre da. ;) :D

    Ha en flott helg fortsatt!!

    SvarSlett
  10. Hehe....herlig med en god latter på morrakvisten! Synes jeg ser dere, og herlig å lese at andre også har vært der. Ikke akkurat skrubbet gulver i nettoen; men med unger som skvetter her og der. Vi trodde vi hadde vannlekkasje, men det var bare eldstemann som stod og tisset ned i trappa fra gelenderet i andre etasje.. Ha en fin dag;)!

    SvarSlett
  11. *Ler*
    Gratulerer med dagen!!

    SvarSlett
  12. Oh du salige... fantastisk!!! Hverdagskomikk på sitt beste ;)
    Tillykke med bryllupsdagen :)

    SvarSlett
  13. Sier som Eriksdatter over her; Fantastisk ;)

    SvarSlett