Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 19. august 2012

Hus-bokstaver istedet for tall

Da mamma'n min fylte år i sommer, fant vi ut at det var på høy til å bytte ut det irrgrønne messingskiltet fra 1980-ett-eller-annet.
Dermed ble det nytt skilt i plast. Bestilte på Jobbprofilering i Kragerø.


I tillegg hadde de jo selvfølgelig et slitent og meget lite up-to-date-messing-3-tall.
Det funket jo utrolig dårlig sammen med det nye skiltet.

Har sett mange som har bokstaver istedet for tall på husene sine, og syns det er litt kult.
(Kan jo ikke ha det selv når man bor i 175...)

Og da de bor i nr. 3, var det jo absolutt mulig.
Det var da vi fikk ideen om å gjøre det på dialekt;)


Bokstavene fant jeg på Panduro.
De små er i MDF og de store i tre.
Malte alle med sort tremaling og lakket med klarlakk.

Voila:)

13 kommentarer:

  1. Så kult det ble med bokstavene:)
    Og lekkert skilt ♥

    SvarSlett
  2. Så stilig det ble da. Artig med en annen vri.

    Vært i Kragerø idag, og da tenkte jeg på deg faktisk. Eller mest på at det var en stund siden jeg hadde vært innom bloggen din. Du har en flott blogg altså.
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Tonje Merethe

    SvarSlett
  3. Det var kjempettøft og fint. Lur ide :)

    SvarSlett
  4. Utrolig stilig! Selv bor vi i nr 1, kanskje vi skulle prøvd det vi å :) Nytt navnskilt må vi ihvertfall ha nå som huset er nymalt og lekkert!:)

    Ha en fin ny uke,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  5. Så stilig og originalt :)
    Hadde sikkert ikke vært like fint her i tjuefire men ;)

    Ha en fin uke:)

    SvarSlett
  6. Så morsomt med tall på dialekt! Det hadde jeg sans for :) Vet ikke helt hvilket nr vi får på huset enda, men det blir nok tosifret.
    ha en fin uke!
    Ingrid

    SvarSlett
  7. Utrolig morsomt med bokstaver! God ide :D

    SvarSlett
  8. Knall kult. For å sei det og på dialekt! :)

    SvarSlett
  9. Så utrolig smart, kjempeartig! Jeg bor i nr ni, så dette var jo et godt tips hihi :)

    God tirsdag til deg!

    Klem fra Hege

    SvarSlett
  10. Kreativt!! Vi bor i nr TO, så kanskje det kunne vært noe for oss? TRI -var liksom litt mer stilig. TO rimer jo på DO..... hmmm...tenke!

    SvarSlett