Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 18. april 2013

O' skjønne morgenstund


Pøsregn.
Kjøre ungene til skolen for at de ikke skal drukne på veien og gå våte i klærne i seks timer.
For de er jo aldri våte hvis du spør dem.
En smule dårlig tid.
Lage frokost og matpakker samtidig som jeg tegner noen streker rundt øynene og klapper meg selv i kinnene for å få fram litt farge.
Niks, ingen farge å hente der.
 
Ungene i kjempehumør.
Ikke helt forenelig med dårlig tid.
De svinserer og ler, speiler seg og gjør seg til når de egentlig skal pakke sekker og kle på ytterklær.
En mamma som blir varm:
Oskar, nå MÅ du aksjonere!
 
Den selvspeilende med klovneliknende bevegelser stopper opp og spør:
Betyr det at jeg er flink?
 
Luften går ut av mammaen, og skuldrene når normal høyde.
Det er jo bare skolen vi skal rekke.
Og - vi rekker den.
 
God torsdag!:)



2 kommentarer:

  1. Høres akkurat ut som du har vært hos oss i dag tidlig ;-) Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  2. Det var jo nærmest kopi av min morgen. Sånn rent bortsett fra at jeg har ett barn som skal rekke skolen. Og da vi kom dit (kjørte fordi det øste ned) kom jeg på at regnjakke skulle han vel hatt.... Så jeg oppfordret pent til at han måtte stille seg under taket da det regnet som værst. så dro jeg avgårde til jobb for å rekke et møte, med dårlig samvittighet fordi han sikkert ville bli gjennomvåt i sin allværsjakke..... Men han er jo forsåvidt aldri våt.... tråkker aldri søledammer (til tross for at sko/ støvler er dryppvåte hver dag)..... så hvorfor bekymre seg :-)

    God helg

    SvarSlett