Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 10. april 2013

Skolebolle-pizza

 
Siden det virker som om alle har gått inn for bikinisesongen 2013, smeller jeg likegodt i med skoleboller i pizzaform og stapper det i meg selv og hele familien.
Så sover vi støtt om natta;)


Fant ut at jeg kjøpte en slik dings som man stikker ut smultringer med for en tid tilbake.
Jeg har aldri laget smultringer, og ikke aner jeg hvordan det gjøres heller, men jeg tenkte at jeg kanskje kunne bruke den vesle saken til noe annet.
Skoleboller. 
 
Kjevlet ut en del av deigen til en tynn "pizza" som dannet bunnen av Omstendeligheten.
Deretter stanset jeg ut en horribel mengde "smultringer" med resten av deigen og la dem oppå.
Hvert hull fikk sin dæsj av vaniljekrem, og Hegemor sølte litt i munnen også...
 
 
Et lite tips her nå:
Husk å pensle med egg FØR du fyller med vaniljekrem.
Jepp, jeg glemte det, og det er en mye større jobb å gjøre det etterpå.
 

 
Oppskriften jeg brukte:
1 kg hvetemel
150 g smør
200 g sukker
1 ts kardemomme
2 pk gjær
2 egg
3 dl melk
3 dl vann
 
 
Slengte herligheten i ovnen på 200 grader i ca 15 min. Her må du nok se ovnen din litt an.
 
Laget tynn melis som jeg helte over i smale striper til slutt.
Kan love at denne fikk bein å gå på:)
 
Så om bikinisesongen kommer med en skolebolle eller to på låra, så skal vi nok takle det også.
Livet er til for å nytes dere!:)

8 kommentarer:

  1. Det er jo det vi kaller ei "Prinsessekage" i sør, Hegemor! Beste kaga på jord! nam nam! Men har aldri brukt smultring-utstyr, men har laga kanelboller og lagt oppå "bunnen". Og med vaniljekrem på toppen! Love it!

    SvarSlett
  2. Neste uke vi har garasjesalg og skal jeg bake dette kake :-) Tusen takk for oppskrift . Klem

    SvarSlett
  3. *nam* Denne skal garantert prøves. Jeg klarer ikke å lage ordentlige skoleboller, men denne kan jeg kanskje klare..

    Ha en fin onsdagskveld!
    Tonje Merethe

    SvarSlett
  4. Wuhuuu, ble jo den kaka dette jo...
    MÅ prves ja:))

    SvarSlett
  5. Å hjelpes dette såg fantastisk ut! No er det snart lunchtid - eg innser det - men dette må jo berre vere godt! Skriver ut og tar med meg heim - dette SKAL vi lage!:) Takk for oppskrift!

    SvarSlett
  6. Hei! Så lurt, og det så jo bare helt nydelig ut da!!!
    Ha en fin dag i snøværet! Her ordner jeg til kundekvelden som er i kveld. Gleder meg, og er så spendt!!!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  7. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett
  8. Jeg har prøvd denne i dag, og den var morsom å lage og ikke minst så ble de super gode.
    Takk for tipset. :)
    Hilsen Inger-Lise

    SvarSlett